رهبری از دانشجویان انتظارات بیشتری دارند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه «جوانان موتور پیشران تحول کشور محسوب می‌شوند و به همین دلیل نیز نباید از ظرفیت علمی خود غافل شوند»، اظهار کرد: جوانان باید از علم و دانش و تجربه خود در حوزه‌های مورد نیاز کشور بیشتر استفاده کنند.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ 11 April 2024

به گزارش «تابناک»، غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره دیدار حدود ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری به مناسبت ماه رمضان و تاکید رهبری بر ضرورت فعال و حساس بودن دانشجویان نسبت به آینده گفت: به تعبیر امام علی (ع) «جوانی بهار زندگی است» و بهار نیز فصل جوشش و رویش و طراوت و پویش است؛ بر همین اساس نیز از جوانان انتظار می‌رود که همواره در پی تحولات کشور هم پیشگام باشد و هم با بصیرت عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی همیشه پیشگام بودند و نقش تعیین کننده‌ای داشتند، افزود: از مجموعه فرمایشات رهبری در دیدار با دانشجویان استنباط کردم که سطح انتظار ایشان بیشتر از وضع موجود است؛ ایشان از کارهای انجام شده تقدیر کردند اما با توجه به ظرفیت‌های جوان در دانشگاه سطح توقع‌شان بیش از وضع فعلی است. یکی از نکاتی که ایشان مطرح فرمودند موضوع تقویت بنیه علمی است و باید بپذیریم که فردای کشور را جوانان امروز رقم می‌زنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «جوانان موتور پیشران تحول کشور محسوب می‌شوند و به همین دلیل نیز نباید از ظرفیت علمی خود غافل شوند»، اظهار کرد: جوانان باید از علم و دانش و تجربه خود در حوزه‌های مورد نیاز کشور بیشتر استفاده کنند؛ با بررسی میانگین سنی مخترعان و کاشفان و نخبگان مشاهده می‌کنیم که این افراد عمدتاً در بازه سنی جوانی قرار دارند و بر همین اساس نیز انتظار است که از این علم آموخته شده در مسیر تحول بیشتر استفاده شود.

منتظری با اشاره به توصیه رهبری به دانشجویان در خصوص پرهیز از محافظه‌کاری، انتقاد نکردن و ایراد نگرفتن در عین دقت کافی در حرف و عمل، گفت: دانشگاه به هر دلیلی محیط حساسی است و با توجه به نقش سازنده‌ای که دارد تشکل‌های دانشجویی باید تلاش کنند که آرامش را به دانشگاه بازگردانند؛ یکی از راه‌های آن این است که آستانه تحمل را بالاتر ببریم و تحمل شنیدن حرف‌های مخالف را داشته باشیم و از طرف دیگر نیز کسانی که می‌خواهند انتقاد کنند، به اخلاق حرفه‌ای نقد آشنا باشند و مرز تخریب و نقد را از هم متفاوت بدانند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ظریب مطالبه گری دانشجویان، عنوان کرد: امروز می‌بینیم که در دیدار اقشار مختلف با رهبری سطح مطالبه گری هیچ قشری از رهبری به اندازه دانشجویان نیست و این مطالبه گری نباید محدود به این بخش شود و از روسای قوا و وزرای دیگر نیز صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست